1 kwietnia 2014

BookTAG - o mnie i o książkach




#BookTAG autorski TAG Pauli z bloga chwilanapoddaszu.blogspot.com zainspirował mnie do podzielenia sie z Wami moimi odpowiedziami. Paula dziękuję za świetne pytania.

1. Kto jako pierwszy nakłonił cię/namówił do czytania? A może zostałeś/-aś do tego zmuszona?
Zawsze fascynowały mnie kształty i formy, dlatego z przyjemnością nauczyłam się literek. Kiedy zrozumiałam, że tych kształtów układają się słowa, które coś znaczą sama zaczęłam nakłaniać Prababcię, by nauczyła mnie czytać i rozumieć czym są te słowa. To czytanie z Prababcią było dla mnie świetną zabawą i tym pozostaje do dzisiaj. Przyjemnie spędzonym czasem.

2. Ostatnia książka, z której pamiętasz więcej niż trzech bohaterów to...
To seria trzech książek autorstwa Federichi Bosco "Mi piaci da morire","L'amore non fa per me" i "L'amore mi perseguita".

3. Myślisz, że my sami wybieramy książki, które chcemy przeczytać czy to raczej one "wybierają" nas?
To bardzo głębokie pytanie. Myślę, że na każda książkę jaką mamy przeczytać przychodzi odpowiedni czas. Sama często kupuję książkę odstawiam na półkę i czekam, nie wiem, na co, nie wiem po co, ale czekam. Aż w końcu przychodzi taki moment kiedy po prostu po nią sięgam. Często okazuje się to być najbardziej odkrywcza i dobra dla mnie rzecz w tym momencie.


4. Gdzie najczęściej czytasz?
Czytam w domu i w autobusie o ile mogę zająć tam wygodną do czytania pozycję. Lubię też czytać w samolocie.

5. Jakiego książkowego zakupu najbardziej żałujesz?
Zwykle przed zakupem książki staram się przeczytać choć pół strony, żeby wiedzieć o czym dokładnie jest i w jaki sposób została napisana. Może nie żałuję zakupu tej książki, bo z pewnością spełniła swoje zadanie, ale na pewno do niej nie wrócę i jest to książka P.L. Moellera "Prawda zaczyna się we dwoje"

6. Opisz zakładkę, której obecnie używasz.
Obecnie używam przepięknej zakładki z filcu, która wykonała specjalnie dla mnie jedna z przemiłych Pań, które swego czasu uczyłam j.włoskiego. Zakładka to czarny kot z białym pyszczkiem i czerwonym serduszkiem. Darzę ją ogromnym sentymentem i jeszcze raz dziękuję za nią Pani Ani :) To moja absolutnie ulubiona zakładka

7. Dlaczego czytasz?
Czytam bo sprawia mi to ogromną przyjemność poszerzając moje horyzonty i pozwalając rozwijać się kreatywności, wyobraźni i logice!


8. Książka twojego dzieciństwa.
Większość książek Krystyny Siesickiej.  Jeżycjadę czytałam, bo była modna, ale za nią nie przepadałam.

9. Twoje okładkowe zauroczenie
Zakochuję się w treści nie w okładce.

10. Jakie trzy książki zabrałbyś/-abyś na bezludną wyspę?
To bardzo trudne pytanie.

11. Znienawidzona książka, po którą nigdy nie sięgniesz i na samą myśl o niej...
Hobbit i większość książek fantasy to po prostu nie mój świat.

12. Jak obchodzisz się z książkami? Pilnujesz, by kartki nie były zagięte i popisane? Czy może notujesz sobie coś na marginesach, zaginasz rogi w ciekawych momentach, itd.?
To zależy od książki; o powieści bardzo dbam, książki rozwojowe natomiast, często podkreślam, zakreślam, notuje, zaginam itp to dla mnie bardziej podręczniki.

13. Dwie książki, o których kupnie marzysz dniami i nocami.
Książki Kim i Roberta Kiyosaki, Jest ich znacznie więcej niż dwie i z przyjemnością przeczytam wszystkie.

14. Książka, której nigdy nie zapomnisz.
Powieść "Między ustami, a brzegiem pucharu" Maria Rodziewiczówna.
Książka rozwojowa "Przechytrzyć Diabła" Napolen Hill.


15. Otwórz książkę (którą obecnie czytasz) na chybił trafił i wpisz tutaj zdanie, na które spojrzysz.

"Kompleksy, które stoją nam na drodze trzeba odrzucić albo przeobrazić - przez ten ostatni etap przeprowadzą marzenia." Cytat z książki "Biegnąca z Wilkami" Clarissa Pinkola Estes.




Zapraszam wszystkich chętnych do odpowiedzi na powyższe pytania :)

Fot. https://www.facebook.com/pages/Book-Lovers-Club/

18 komentarzy:

  1. Nigdy nie przeczytałam książki fantasy czy science fiction, mój syn się takimi fascynuje, więc wiem o co chodzi, ale to zdecydowanie nie moja tematyka. Natomiast filmy na ich podstawie powstają bardzo widowiskowe. Władcę pierścieni oglądałam w sumie dla efektów wizualnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie nawet najlepsze efekty wizualne nie są w stanie przekonać (jak na ten moment) do tego typu wrażeń, ale może kiedyś się skusze i coś obejrzę....kto wie?

      Usuń
  2. Jeden z najlepiej przygotowanych i przemyślanych tagów z jakimi się spotkałam, gratulacje dla Pauli.
    Bardzo dobrze się czytało, i co ciekawsze, okazuje się, że nawet przy temacie książek można poznać trochę drugiego człowieka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy każdym można, wystarczy chcieć, miło mi, że chciałaś :).

      Usuń
  3. Aż mi się czytać zachciało :D
    Ja też nie lubię fantasy... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie wiem, mam całą listę książek i nie wiem na co się zdecydować w pierwszej kolejności :)

      Usuń
  4. Ja akurat fantasy lubię, nie wszystko jak leci, oczywiście, ale niektóre pozycje jak najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, może kiedyś polecisz mi coś takiego co i mnie przekona do tego gatunku :>

      Usuń
    2. Choćby cykl o Wiedźminie Sapkowskiego, czy obecnie bardzo popularna "Gra o tron" George'a R.R. Martine'a. A nawet Harry Potter mi się podobał :).

      Usuń
  5. ja niestety nie mam czasu na czytanie :/
    dziekuje bardzo za wizyte :*
    http://zielonoma.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A gdybyś miała czas, co miałabyś ochotę przeczytać :)?

      Usuń
  6. Mnie....wybierają książki, bo czytam ich sporo. Tematyka zależy od tego, co się akurat w moim życiu dzieje. Najciekawsze w tym moim czytaniu jest to, że w powodzi przeczytanych książek zapominam ich autorów i tytuły - nie przywiązuję się do nich.
    Gdybyś zadała mi pytanie o ulubioną pozycję, nie odpowiedziałabym ;)
    Miłego dnia Kingo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tam czasami mam, że pamiętam treść, pamiętam co mnie w danej książce poruszyło, ujęło, ale nie pamiętam ani jej tytułu ani autora. Myślę, sobie, że jednak, mimo wszystko, lepiej pamiętać przesłanie niż dane okładkowe. Wszak o przekazanie głębszej treści chodziło autorowi....

      Wspaniałego czasu!

      Usuń
  7. Bardzo ciekawy wywiad. Zapoznam się z pozycjami, o których wspomniałaś. Mnie chyba wybierają książki, bo nieraz trafiam na jakąś zupełnie przypadkiem i przepadam w treści, a kiedy coś sama wybiorę nieraz żałuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przestaję zachwycać się tym, jak "przypadki" (nawet książkowe) potrafią wpływać pozytywnie na nasze życie.

      Usuń
  8. Uwielbiam czytać książki i odpowiadając na pytania zaciekawiłaś mnie paroma pozycjami :)
    Pozdrawiam :)
    just-be-yourself-coca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, czy u Ciebie też będę mogła przeczytać podobny wywiad?

      Usuń